Maskun Niemenkulma

Niemenkulman kyläyhdistys vietti vuonna 2022 toimintansa 40-vuotisjuhlia.

Turun läheisyydessä sijaitseva Maskun kunta kasvaa ja kehittyy. Naantalin rajalta alkava Niemenkulma levittäytyy kohti Lemua rajoinaan meri ja Kustavintie. Kylälle on muuttanut paljon uusia asukkaita viime vuosina ja mökkiasukkaitahan Niemenkulman rannoilla riittää.

Niemenkulmalaiset toivovat maalaismiljöön ja yhteisöllisyyden säilyvän. Kyläyhdistyksemme järjestää erilaisia tapahtumia kyläläisille. Vuoden tärkein tapahtuma on kunnan ja muiden kylien yhteinen ponnistus; elokuinen muinaistulitapahtuma upean Härmälän rotkon ympäristössä.

Ylpeydenaihe on myös vanha Niemenkulman koulu, jossa toimii mm. seurakunnan päiväkerho, partio ja työväenopiston Käden taidot-kurssi. Kunnanhallitus on perustanut (7.12.2009) talolle hoitokunnan, jossa ovat mukana talon käyttäjien ja kunnan edustajat. Tavoitteena on kehittää ja tehostaa talon käyttöä entisestään sekä pitää huolta rakennuksesta ja sen ympäristöstä.

Seikelän koulu on kylälle tärkeä kiintopiste yhdessä uuden ja upean Satuseikelä-päiväkodin kanssa.

Voit ladata yhdistyksen vuositiedotteen 2022 tästä .